به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سیدمهدی نژادهاشمی گفت: متاسفانه تمایل به پژوهش و تحقیق در زمینه ادبیات معاصر کم است، دانشگاهها نیز در این زمینه پویا نیستند و معمولاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تحقیق در خصوص آثار فرخی و خاقانی و ... تمایل دارند که میتوان یکی از دلایل آن را بهروز نبودن استادان عنوان کرد.
او با بیان اینکه شعر سپید رودرروی شعر کلاسیک قرار ندارد، خاطرنشان کرد: در خصوص رقابت بین شعر سپید و کلاسیک ظلم داورهای جشنوارهها به شعر سپید غیرقابل اغماض است، به گونهای که در کنگرههای ملی اشعار سپید حذف میشود.
این شاعر اظهار کرد: با توجه به اینکه شعر سپید به رسمیت شناخته شده است، لذا باید در جشنوارهها نیز جایگاه آن حفظ شود، البته باید توجه کرد عموم مردم ادبیات موزون و آهنگین را میپسندند و چون همواره موسیقی همراه آن است شعر کلاسیک از بین نمیرود و پا برجا به راه خود ادامه میدهد، ولی متاسفانه فرصت ابراز وجود به شعر سپید داده نشده است.
نژادهاشمی گفت: شعر سپید مانند یک جریان آب به سمت دریا حرکت میکند و اگر انتظار داشتن جایزه نوبل ادبیات را داریم نباید جلو آن بایستیم تا خروجیاش کمرنگ شود، زیرا در جدال بین شعر سپید و کلاسیک فقط شاعران ضرر میکنند.
او یادآور شد: قدم اول نگاه شاعران است که باید تغییر کند، زیرا در غیر این صورت به این تقابل دامن زده میشود. همچنین دوری از کوتاهفکری و پذیرفتن هنر شاعر از دیگر راههای پذیرش هر دو سبک شعر است.
به گزارش ایسنا، سیدمهدی نژادهاشمی آثاری چون "پسلرزههای غزل"، "مردی شبیه خوابهای پرتقالی"، "بازی تمام شده" و "همه با هم کلاغ پر" را در کارنامه کاری خود دارد.
نظر شما